dinsdag 20 juli 2010

Tas

Op dit blogje  wat een heel verslavend blogje is kom ik regelmatig even om het hoekje turen.
Ook dit keer had ze weer een geweldig tasje gemaakt waar hier een duidelijke uitleg van staat.
Ik was er helemaal weg van alleen  in het lesje staat een verkleinde versie ik heb hem groter gemaakt zodat er ook wat boodschapjes in kunnen.
Ik was eigenlijk ook helemaal weg van het rood wit blauw zoals bij MM maar heb toch voor andere kleuren gekozen.
Ik vond het heel leuk om alle stofjes bij elkaar te zoeken en met het zoeken kwamen er steeds meer dingen bij.
Ik heb wel het een en ander anders gedaan zo heb ik een binnenzak gemaakt voor het veilig opbergen van kostbare spulletjes.
Ik had nog een sierritsje die je er op kan zetten omdat ie een sierrand heeft erg makkelijk.


Ik had toevallig nog een oude fietstas die weggegooid moest worden maar nog steeds niet had gedaan je weet nooit waar het handig voor is.
Zoals bij het maken van deze tas.
In fiettassen zit altijd zo'n bodem in zodat je fietstas in vorm blijft vaak zijn ze van plastic ik heb die op maat geknipt en onder in de bodem gedaan zodat de tas zijn vorm houd.
Ook heb ik dunne fiberfill zodat ie wat steviger werd en een beetje volume kreeg
Een leuk roezelrandje als lusje aan de zijkant van de tas


Als je dan zo bezig bent met van alles uit te zoeken komen er steeds meer ideetjes zo heb ik deze grote knoop in het midden van de tas gezet maar daaronder uit wat stukjes glitter, grijs, zwart en wit koord daar wil ik nog wat leuke kralen of iets dergelijks aan hangen maar die had ik helaas niet meer in bijpassende kleuren.
Heb het geprobeerd met bedels maar dat lukt niet echt met het koord  en ik wou een keer geen lintjes gebruiken maar gaan voor een wat stoerdere uitstraling met de koordjes.

Ik heb op de naad aan de onderkant een gemeleerd grijs roezeltje gezet

En zo is ie bijna helemaal af.


Ik had dit blackwork uiltje gemaakt om aan de zijkant aan de D ring te hangen maar ik vind hem wat groot uit gevallen had het wel gemeten hoe groot die zou worden maar als het af en opgevuld is kan je eigenlijk pas goed zien hoe of wat.
Dus daar ben ik nog niet helemaal uit  of ik dit ga  gebruiken of wat anders maken.
Maar daar breek ik mijn brein later wel over ga nu eerst eventjes met vakantie.

6 reacties:

Pauline zei

Wat een ongelooflijk leuke tas heb jij gemaakt!
Knap gedaan hoor!
Ook erg leuk, die combinatie van stofjes en dat zwart-wit, en de hanger is helemaal geweldig erbij!!

Anoniem zei

GEWELDIG !!!!

Zo leuk dat je hem ook gemaakt hebt.
Ja andere kleuren maar een perfecte combi zo, en misschien meer jou !!;-)

Weer leuk met al de details dat maakt het zo 'eigen'.
De uil is prachtig zo !!

(((zwaaii)))...marian'ne m

Anoniem zei

o ja, handige tip van de bodem.
Ik kreeg eens de tip om place-mats te gebruiken .

mm

Marion zei

Miriam, wat een geweldige tas, het zijn precies mijn kleuren en daarom vind ik hem nog veel leuker.

Fijne vakantie.
Groetjes Marion

Miriam zei

Wat een onzettend leuke tas! En dat uiltje vindt vast ergens een mooi plaatsje, het is een schatje om te zien.

Groetjes
Miriam

Petra zei

wat een beeldige tas Miriam!
en het uiltje geeft hem misschien nog wat "extra" persoonlijkheid..

een fijne vakantie toegewenst!
gr. Petra

 
Template by Exotic Mommie